Romantik

Men nu till de roligare... Det positiva som servitris är att jag lätt kan hålla mig borta från all skit. Det är främst säljare emellan som det uppstår konflikter. Dessutom är jag ledig så mycket att jag kan försvinna bort precis vart som helst under dagarna och en del kvällar. Som worker ser man också en annan sida av ön. Vi åker moppe upp i bergen och kollar på utsikten över stan och kusten. Då är livet fantastiskt. Och jag trivs ju jävligt bra med jobbet också, och så har vi en fin lägenhet och världens bästa crew. Älskar varenda själ.

I onsdags kväll var jag och Sara, min bästa tjej här nere, lediga samtidigt. Då hade vi lovat varandra att göra något bra av den kvällen. Vi, tillsammans med två elever från barskolan åkte upp till berget och drack gott
till solnedgången. Inte nog med det, Ted spelade gitarr som en alldeles för perfekt klyscha. Ja det var faktiskt en riktigt klyschig kväll vilket vi gärna bredde på med klyschiga kommentarer och samtalsämnen. Kvällen var perfekt. Perfekt klyschig. Förmodligen det mest romantiska jag upplevt i mitt liv även om ingen av oss är kära.

Ted, den ena killen från barakademien är med i årets idol. Sjukt jävla bra på sång och gitarr. Om jag säger att han är bästa vän och bor ihop med Robin Stjernberg så kanske ni kan tänka er nivån.. Jag tror vi alla dog lite och jag och Sara blev kära efter den kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0